Saturday, March 7, 2015

სასწავლო პროექტის გეგმა

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ჭაბუკიანი ლალი
რაიონი
ცაგერი
სკოლა
სსიპ ცაგერის მუნიციპალიტეტის სოფელ ორბელის საჯარო სკოლა
ქალაქი
სოფელო ორბელი
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
პატივი ეც მამასა შენსა დედასა შენსა.
თემის შინაარსი
პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა ანალიტიკური აზროვნების, ეთიკური ნორმების განვითარებას. შეეცდებიაბ დაგეგმონ და გაიაზრონ რისი მიღწევა შეიძლება სალიტერატუტო ენის ცოდნის  დაკავშირებით გამოყენებით უნარებთან. აიღებენ საზოგადოების ნაწილისაგან ინტერვივუიებს, აღბეჭდენ ფოტოებზე და ვიდეოებით, მოსწავლეები შეასრულებენ შესაძლებლობების შესაბამის აქტივობებს.
საგანი
ქართული ენა და ლიტერატურა
დონე/კლასი  
მე–7კლასის 1 0მოსწავლე
Text Box: Module 2: შეარჩიეთ სტანდარტები, შეიმუშავეთ ამოცანები და სასწავლო პროგრამის განმსაზღვრელი კითხვები  მოდულისთვის. დაუბრუნდით, მოცემ გრაფას შემდეგ მოდულებზე მუშაობის პროცესში.განხორციელების დროის ჩარჩო
8 სასწავლო დღე
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ქარ.VII.1მოსწავლეს შეუძლია თემისათვის შესაფერისი მასალების მოძებნა და საგანგებოდ შექმნა.
 

VII. 6 ამოიცნობს მოსაუბრის საკომუნიკაციო ამოცანას ,აანალიზებს ფაქტორებს , ხსნის საკუთარ დამოკიდებულებას საკითხის მიმართ

VII.7 განმარტავს ქცევის მოტივებს ,უკავშირებს საკუთარ გამოცდილებას. იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიებს.



მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები

შექმნიან საიმფორმაციო ბროშურებს.
შექმნიან ტექსტს“ ღია ბარათი ახალგაზრდობისადმი“.
მოამზადებენ ფიტო ალბომს.
მაწყობენ ზრდილობის დღეებს სკოლაში.
ფწარმოადგენენ პრეზენტაციებს.
გააკეთებენ ურთიერთშეფასებას, თვითშეფასებას.

მოსწავლეებს განუვითარდებათ:
1,პრეზენტაციის უნარი
2. კომუნიკაციის ,თანამშრომლობის უნარი
3. სწორი მეტყველების უნარი.
4, ეთიკური ნორმების დაცვის უნარი
5. აქტიური მოქმედების უნარი.

მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
1–ზოგადი კითხვა

Ø  როგორ წარმოგიდგენიათ კულტურული ადამიანი.
2–თემატური კითხვები



Ø  რა მოიაზრება მეტყველების კულტურის ცნებაში.
Ø  რა წესებს უნდა იცავდეს ადამიანი მეტყველების დროს.
Ø  რა უნარებს უნდა ავლენდეს კულტურული ადამიანი.
3–შინაარსობრივი კითხვები
რა როლს ასრულებს ზრდილობიანი მიმართვები ადამიანთა ურთიერთობაში

რა უარყოფით დამოკიდებულებას ვღებულობთ ეთიკური ნორმების დაუცვეკობის დროს.

 განსაკუთრებით რომელ ადგილებში იკვეთება“ სულუკანასკნელი“ სიტყვების დამკვიდრება.


შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ











მოსწავლეთა მზაობა პროექტისადმი

დისკუსია

წინარე ცოდნის გააქტიურება
ვ.მ.ვ. მეთოდით
კითხვარი


საინფორმაციო ბროშურები
საგაზეატო ტექსტის მომზადების შინარსობრივი მოთხოვნების დაცვის უნარი

პრეზენტაციის მომზადების და წარდგენის უნარი აუდიტორიისათვის.

შერჩეული საკომუნიკაციო ამოცავენის შესრულების უნარი
მხარვრული ტექსტის შეფასების რუბლიკა



პრეზენტაციის შეფასების რუბლიკა

ინტერვიუზე დაკვირვების ჩეკლისტი
შესრულებული სამუშაოს შეფასების რეფლექსიის უნარი


 მოსწავლეთა საჭიროებების კვლევა











ჯჯჯჯ
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
კითხვარის საშუალებით დავადგენ მოსწავლეთა მზაობას პროექტისადმი, რა არის  ინტერვივუ, რა მოეთხოვება რსეპოდენტს, ინტერვივუერს, რამდენად აქვთ გაცნობიერებული პროექტის იდეა ამოცანები.
მოსწავლეთა ნამუშევრების შეფასება რუბრიკებით
მოსწავლეთა ინტერვივების შეფასება დაკვირვების  ჩეკლისტით
პროექტის შეფასება შეჯამებისათის მოსწავლეები აკეთებენ მოკლე პრეზენტაციებს.  დაკვირვების ჩეკლისტებითა და შფასების რუბრიკებით მიღებული შდეგები გამოდგება კვლევის ჩასატარებლად , მომდევნო სამუშოს დასაგეგმად.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
წინარე ცოდნის შემოწმება
კომპიუტერთან მუშაობის უნარჩვევები
პრეზენტაციის მომზადება
ინტერვივუს ა ღების წესები.
სასწავლო პროცედურები
პირველი დღე;           პროექტის დაწყებამდე მოსწავლეებს განაცნობ შეკრების მიზეზს.შემთხვევითი შერჩევით გზით შექმნილ ჯგუფე ზე განაწილდება დავალებები.
მოსწავლეთათვის პროექტის წარდგენა. შესასრულებელი აქტივობებისადმი განწყობის შექმნა ზოგადი თემატური და შინაარსობრივი კითხვარის გამიყენებით  გაიაზრებენ პროექტის შინაარსს, რა სახის სამუშაოს შესრულება მოუწევს დაამზადებენ ბუკლეტებს. იმუშავებენ ჯგუფურად.

მეორე დღე:        მოსწავლეები იმუშავებენ ტექსტზე „დედა ნახე , მამა ნახე“  გაიაზრებენ კულტურული ადამიანი ენის სიყვარულს, მისადმი ფაქიზი დამოკიდებულების გარეშე წარმოუდგენელია .   თხზულების შფასებისას შემოწმდება მოსწავლის ორიგინალური პასუხი.

მესამე დღე;       მოსწავლეები წარმოადგენენ ტექსტებს პრეზენტაციით( საპრეზენტაციო პროგრამის მიხედვით სლაიდებით) მოემზადებიან ინტერვიუების ჩასაწერად, შეიმუშავებენ კითხვარს.

მეოთხე დღე         მოსწავლეები გაოზრებენ ინტერვიურის რესპოდენტის  დამკვირვებლის როლს, იხსენებენ წესებს მასწავლებელი უხსნის მუშობის პრინციპს,აძლევს მიმართულებას.

მეხუთე- მექვსე დღე:      მოსწავლეები ინტერვიუ „ სამი ნაბიჯის გამოყენებით ჩაწერენ ინტერვიუებს  შერჩეულ ოჯახებში უფროსებთან,  ვიდეო კამერით  იღებენ პროცესებს, გადაღებულ მასალებს იყენებს  დამკვირვებელი დაკვირვების ჩეკლისტების შესავსებად.

მეშვიდე დღე:    მოსწავლეები ერთმანეთს გაცნობენ ჩანაწერებს. აკეთებენ შედეგებს, აკეთებენ  პრეზენტაციებს.
მასწავლებს აძლევს  ინსტრუქციას შემაჯმებელი აქტივობისათვის.
ერთმანეთს უზიარებენ პროექტის მუშაობაში მიღებულ გამოცდილებას. რა ასწავლა პროექტმა, წარმოადგინონ ფოტო მასალის კოლაჟი ინტერვიუს პრეზენტაციები.

მერვე დღე:   პროექტის შეჯამება შეფასება
მოსწავლეები წარმოადგენენ ფოტო კოლჟებს, მუშაობის პროცესში შეგროვილი მასალებით ამზადებენ კედლის გაზეთს, ახალ ღია ბარათს ახალგაზრდობისადმი. დიდ ფორმატიან ქაღალდზე.
აღნიშნავენ რა შეძინა ამ პროექტმა, როგორ გამოიყენებენ გამოცდილებებს ცხოვრებაში
მასწავლებელი რუბრიკების ,დაკვირვების ჩეკლისტების მიხედვით აკეთებს ანალიზს, გამოიკვლევს მოსწავლის საჭიროებებს ძლიერ და სუსტ მხარეებს
პროექტის ვახდენთ აქციას „ზრდილობის დღეები სკოლაში“





დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
 მისთვის შესაფერის აქტივობებს შევარჩევ მიზნობრივად.

არაინგლისურენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

მოვიძიებ მისთვის შესაბამის ენაზე საჭირო მასალებს ინტერნეტ სივრცეში და მივაწვდი

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
აღწერეთ სასწავლო გეგმის გაცნობის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის, დამოუკიდებელი სწავლა; ასევე, მოსწავლეთა ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდები, მაგალითად, რთული დავალებები, სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია დავალებები და პროექტები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომელსაც მოდულში გამოიყენებთ.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

ü   ფოტოკამერა
ü   კომპიუტერი (ები)
ü   ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
ü   ინტერნეტკავშირი
ü   ლაზერული დისკი
ü   საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
ü   პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
ü   მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
ü   ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
ü   ფოტო/სურათების დამუშავება
ü   ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
ü   ვებგვერდის შექმნა
ü   ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
სახელმძღვანელოები, სასწავლო გზამკვლევები, მოთხრობები,  სახელმძღვანელოები, ბიბლიოგრაფიული მასალები და ა.შ.
ინვენტარი/მასალები
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
ინტერნეტრესურსები
ვებმისამართები (URLs), რომლებიც ხელს უწყობს თემის მიზნების მიღწევას.
სხვა რესურსები
საზოგადოებასთან ვიზიტები ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, , მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.





No comments:

Post a Comment